Vad gör du...?

När du ser någon i ögonen och ser så mycket mer än vad ord kan beskriva.
När du ser någon i ögonen och ser en framtid.
Vad tänker du?
Är det skrämmande?
Är det vackert?
Framtiden, är det ngåt som skrämmer dej?
Eller är det något du ser fram emot?
Jag längtar efter min framtid.
Att få bli vuxen och skaffa familj.
Men jag vill oxå leva min ungdom.
Jag vill vara oansvarsfull
göra dumma saker
ångra mej och gråta en skvätt över det.
Jag vill göra oväntade saker
saker som kanske ens föräldrar inte gillar
Jag vill bryta regler
Dom är ju till för att brytas inte sant?
Jag vill ha en normal ungdom,
vem vill inte det?
Jag vill vara kär och galen,
jag vill vara med vänner och prata om kärlek,
jag vill vara uppe hela natten och sedan vara jätte grinig dagen efter,
bara för att allt det där hör till
det är roligt,
det är att vara ung.
När du ser en blomma,
vad tänker du då?
Stannar du och tittar på den,
förundras över dess färger?
Eller går du bara förbi och trampar ner den?
Hur gör du med din ungdom?
Lever du den?
Eller försöker du vara vuxen?
Eller kanske liten?
Ungdomen varar inte föralltid,
lev den medan den är,
var oansvarig och galen.
Du har tid att växa upp senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0