Musik :)

Tjoho! :D
Idag har jag varit på musikskolan efter skolan och övat igenom låtarna till musikalen "Flugturen" med orkestern :) Det var helt underbart kul :D Nu sitter jag och lyssnar på annan musik på Spotify eftersom jag nyss hittade nya batterier till mina små nokia-högtalare så jag äntligen kan få bättre ljud i datorn ;) Sen sitter jag självklart och smsar med min underbara fästman Johannes, som jag nästan gör 24 7 ;P Men imorrn efter skolan ska jag få åka till honom och ha en underbar helg med honom innan jag åker till Ungern och inte får höra av honom på en hel vecka... :( Kommer sakna honom så otroligt mycket... Kommer givetvis sakna min familj oxå och det ska bli jätte skönt att komma hem igen när jag gör det. Fast själva vistelsen i Ungern med min kompis Zsófia kommer nog oxå vara helt underbart kul :D Ska bli så kul attt se ett helt nytt land, en ny kultur :) Har aldrig varit längre än till Norge förr så det här lär nog bli en ganska intressant resa ;) Fast, det är kanske längre ner till Blekinge än dit jag har varit i Norge xD På måndag har jag seminare (muntligt prov) om Andra världskriget... undra hur det kommer gå. Har knappt pluggat något alls så jag lär väl göra det i helgen hos Johannes :) Jag måste bara tala om hur otroligt glad jag är för mina vänner Madeleine och Anita! Vet inte vad jag skulle göra utan dom. Det är dom som gör att jag orkar med över huvud taget. jag älskar visserligen hela min klass men inte på samma sätt. :) Nu ska jag nog sluta men först kan ni få en liten del ur min berättelse jag började på idag ;)

"Solen hade gått ner bakom horisonten helt nu. Hon vände sej om och kollade ut över havet och den vackert orangea himlen. Hon andades in genom näsan och kände doften av salt, gräs, trä och mycket mer som hon inte kunde identifiera. Med sitt staffli under armen gick hon tillbaka mot den lilla timrade stugan. Hon var nöjd med resultatet av kvällens målning men hon skulle finslipa den i morgon. Det inspirerade henne att måla av flera solnedgångar på samma tavla. Liksom kombinera dom så att det blir olika färger som egentligen inte var där samtidigt. Det blev mer personligt då." Hoppas ni gillade det ;)

Kram från Lilla Jag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0