Go'morron

Nu ska jag snart iväg till skolan men tänkte att jag skulle diskutera lite kärlek först.
Känslor är nästan det mest kraftfulla i världen. När dom tar över är det svårt att lyssa på vad som är lämpligt eller vad man egegntligen vill. Jag har varit där, jag lovar! Som jag sa igår så är jag nyligen förlovad med en kille som heter Johannes och jag älskar honom mer än någonting annat. När jag då känner att jag börjar gilla en annan kille oxå då blir det jobbigt. Har ni varit där? Om ni har varit där så var inte rädda, det går över. Känslor är impulsiva och när dom inte är logiska så försvinner dom ganska snart. Jag pratade med Johannes om det här och han tyckte att det var lungt. Vi är människor med känslor och dom kommer överumpla oss ibland, sånt är livet. Att vara förälskad är underbart men det finns två olika sorters kärlek. Den till personen du älskar (romantiskt) och den till en mycket nära vän. Jag älskar Johannes på ett sätt som inte går att dela med två, men mina vänner, och speciellt några, har jag en kärlek som är lika stark men som kan visa sej på olika sätt och kan delas med många. Kärlek till tjejkompisar och kärlek till killkompisar visar sej på olika sätt. Kärleken till tjejkompisar blir att kramas och egentligen vara med dom som din älskade förutom den fysiska delen medan om du gör så med dina killkompisar kan det bli att du känner dej kär i dom om du gör samma sak. Men kom ihåg, du är inte kär i dom, du gillar dom bara väldigt mycket!
Hoppas du fick ut något av det :)

Kram från Lilla Jag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0