Abort...

Så var skolan slut för idag. Jag har åkt både skridskor och skridor, jag gillar inget av det men det måste göras. Jag ska skriva en uppsats på engelska om abort i skolan så jag tänkte att jag kunde dela lite av mina tankar om det. ;)

För mej är abort nästan samma sak som att mörda sitt eget barn och värför något som jag aldrig skulle kunna göra. Många säger att "det ju bara är en cellklump" men faktiskt så lever det och växer och utvecklas, det är alltså något levande och det är inget mindre än ditt barn! Hur kan man leva med att döda sitt eget barn? Det måste ju kännas föralltid. Däremot tycker jag att det är mer okej om man gör abort när man blir våldtagen och gravid. Abort ska dock ALDIG användas som preventivmedel. Gillar man inte kondom så finns det andra sätt att fixa det på. Det är ju verkligen helt galet att man kan få tillstånd att göra abort när man är lika långt gången som man är när man faktiskt kan rädda för tidigt födda. Kan man då inte plocka ut barnet och rädda det istället för att döda det? Man ska inte vara oförsiktig för att man vet att det går att göra abort. Ta det lugnt o ta hand om varandra och erat ännu inte skapade barn :)

Kram från Lilla Jag <3

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hejsan, kul att du oxå har hittat ut i bloggvärlden! :)

Läste ditt inlägg här och jag delar till stor del dina åsikter om abort, det är verkligen inget som ska användas som preventivmedel eller liknande. Däremot efter våldtäkt kan jag förstå det. Även om mamman eller barnet riskerar att dö en plågsam död innan, under eller snart efter förlossningen så tycker jag att abort är något som borde få genomföras.

Håller du med mig om det?

Men jag hoppas du har det bra och stort grattis till förlovningen! :D

Titta gärna in på min blogg en sväng oxå om du får tid ;) Kram!

2011-02-23 @ 21:39:17
URL: http://pernillagladh.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, det är såklart att abort måste kunna genomföras om det är risk för mamman eller barnet men jag tycker i alla fall att man skulle försöka rädda dom barn som går att rädda, det finns alltid föräldrar som vill ha barn :) Tack för gratulationen :D Tittar in din blogg sen :) Kram <3

2011-02-24 @ 07:41:34
URL: http://emmalanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0